Na temelju članka 6. st.1. Zakona o zakupu („Narodne novine“ broj 125/2011 i 64/2015.g.) i članka 4. Odluke o uvjetima i postupku natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Ličko – senjske županije i pravnih osoba u njenom vlasništvu ili pretežitom vlasništvu („Županijski glasnik“ broj 10/12) i Odluke Sanacijskog vijeća Doma za starije osobe Ličko senjske županije od 19. rujna 2025.g., Dom za starije osobe Ličko – senjske županije (u daljnjem tekstu: Zakupodavac) raspisuje
JAVNI NATJEČAJ
ZA PODNOŠENJE PONUDA ZA DAVANJE U ZAKUP DIJELA POSLOVNOG PROSTORA RADI POSTAVLJANJA SAMOPOSLUŽNIH APARATA ZA TOPLE I HLADNE NAPITKE I GRICKALICE
- Dom za starije osobe Ličko – senjske županije, Vrtlarska ulica 36/38, 53000 Gospić, OIB: 29577971491 (dalje se u tekstu navodi kao Dom, naručitelj ili zakupodavac), raspisuje Javni natječaj za davanje u zakup dijela poslovnog prostora isključivo za postavljanje samoposlužnih aparata za hladne i tople napitke i grickalice (u daljnjem tekstu: Javni natječaj).
- Predmet Javnog natječaja je davanje u zakup dijela poslovnog prostora Doma za starije osobe Ličko – senjske županije za smještaj samoposlužnih aparata i to:
- 2 samoposlužna aparata za tople napitke i 2 samoposlužna aparata za hladne napitke i grickalice u zgradi Doma za starije osobe Ličko – senjske županije u Gospiću, Vrtlarska ulica 36/38, Gospić, ukupno 4 samoposlužna aparata
- 2 samoposlužna aparata za tople napitke i 1 aparat za hladne napitke i grickalice u zgradi Doma za starije osobe Ličko – senjske županije, Podružnica Otočac, V. Nazora 16 A, Otočac, ukupno 3 samoposlužna aparata
- 1 samoposlužni aparata za tople napiteke i 1 aparat za hladne napitke i grickalice u zgradi Doma za starije osobe Ličko – senjske županije, Podružnica Udbina, Krbavska ulica 2, Udbina, ukupno 2 samoposlužna aparata
- Sveukupno: 9 samoposlužnih aparata za tople i hladne napitke i grickalice
Dio poslovnog prostora daje se u zakup u viđenom stanju.
Ponuda se može podnijeti isključivo za sve aparate ukupno.
- Komunikacija i svaka druga razmjena informacija između Naručitelja i zainteresiranih gospodarskih subjekata obavlja se isključivo na dokaziv način, u pravilu elektroničkim sredstvima komunikacije, na e-mail adresu: dom.gospic@dom-lickosenjska.hr.
- Sve do isteka roka za dostavu ponuda Dom može Javni natječaj izmijeniti, ispraviti, dopuniti ili poništiti, bez ikakvog obrazloženja ili obveze da zainteresiranim gospodarskim subjektima naknadi bilo kakve troškove, na isti način na koji je Javni natječaj objavljen, a na eventualne zahtjeve za pojašnjenjem od strane ponuditelja nije dužan odgovoriti.
- Rok trajanja zakupa: Ugovor o zakupu dijela poslovnog prostora za postavljanje samoposlužnih aparata sklapa se na određeno vrijeme od tri (3) godine.
Ugovor o zakupu sklapa se s ponuditeljem čija ponuda je najpovoljnija.
- Početna cijena (minimalni iznos) mjesečne zakupnine za korištenje poslovnih prostora iz točke 1. iznosi: 500,00 eura (bez PDV-a) za sve samoposlužnom aparate ukupno mjesečno, a u što su uključeni režijski troškovi. Ponuditelj u ponudi iskazuje PDV sukladno važećim poreznim propisima koji uređuju porez na dodanu vrijednost. Ako ponuditelj nije u sustavu PDV-a ili je predmet nabave oslobođen PDV-a u troškovniku koji je sastavni dio ponudbenog lista, na mjesto za upis cijene ponude s PDV-om upisat će isti iznos kao što ej upisan na mjestu predviđenom za upis cijene bez PDV-a, a mjesto predviđeno za iznos PDV-a ostavit će prazno.
Rok, način i uvjeti plaćanja: temeljem sklopljenog ugovora o zakupu, u roku od 30 dana od dana primitka e-računa, pri čemu se račun za zakupninu ispostavlja do 10.-og u narednom mjesecu. Plaćanje se vrši u roku 30 dana od ispostave računa.
- Dio poslovnog prostora daje se u zakup u zatečenom stanju na dan primopredaje, a troškove svih eventualnih pripremnih radova za postavljanje aparata kao i sanacijskih radova nakon isteka ugovora ili prijevremenog otkaza ugovora, snosi zakupnik te nema pravo na nikakvu naknadu navedenih troškova ili prebijanje istih sa zakupninom.
- Zakupnik nema pravo potraživanja bilo kakvih troškova za uložena sredstva u dio predmeta zakupa s bilo koje osnove (naknada štete, izmakle dobiti, stjecanje bez osnove, smanjenje zakupnine i dr.) ukoliko ne bude mogao koristiti dio poslovnog prostora koji mu je dan u zakup ili u slučaju djelomične ograničenosti, neovisno o razlogu, kao ni raskid ugovora s te osnove.
- Eventualni pregled poslovnog prostora za postavljanje samoposlužnih aparata moguće je obaviti isključivo uz prethodnu najavu e-mailom pridržavajući se dodijeljenog termina.
- Ponuđeni aparati zatople napitke moraju imati više mogućnosti odabira toplih napitaka na bazi instant kave, espresso kave, mlijeka, čokolade i čaja, odnosno u ponudi obavezno moraju nuditi pripravljene napitke kao što su instant kava, espresso kava, kava s mlijekom, cappuccino, čokoladni napitak , čaj, mlijeko i druge mogućnosti, uz mogućnost doziranja šećera. Automati moraju imati mogućnost automatskog postavljanja čaša.
- Ponuđeni aparati za hladne napitke i grickalice moraju imati više mogućnosti odabira bezalkoholnih hladnih napitaka poput gaziranih i negaziranih sokova, ledenih čajeva, vode u bocama – PVC ambalaži ili limenci od 0,25l, 0,33 l, 0,5 l, te slane grickalice, slatkiše i slično. Nije dozvoljena prodaja alkoholnih pića.
- Svi aparati za napitke ne moraju imati svoj zasebni spremnik za vodu. Ponuditelj se obvezuje da će aparate i prostor oko njih održavati urednim i čistim, te uz njih postaviti odgovarajuće koševe za otpad.
- Svi aparati moraju podržavati više naplatnih sustava koje u potpunosti mogu zadovoljiti zahtjeve korisnika (373 korisnika Doma i 135 zaposlenika):
– sustavi s kovanicama i papirnatim novcem uz obavezan povrat razlike novca,
Svi aparati moraju imati sustav praćenja prometa koji omogućuje Naručitelju mogućnost direktnog uvida u ostvareni promet na aparatima u bilo kojem trenutku.
- Ponuditelji moraju ponuditi aparate koji u cijelosti ispunjavaju minimum tehničkih zahtjeva opisanih u točkama 10. -13. Javnog natječaja, a mogu ponuditi i bolja i naprednija tehnička rješenja. Svi aparati moraju biti usklađeni s pozitivnim propisima Republike Hrvatske i normirani sukladno važećim normama tijekom cijelog vremena trajanja zakupa, za što je odgovoran ponuditelj. Isključivo je odgovoran ponuditelj da će njegovi radnici koji rukuju aparatima imati sva važeća odobrenja i da su osposobljeni za takav rad, da su aparati uključeni u postupak fiskalizacije sukladno važećim poreznim propisima kao i za protupožarne i druge sigurnosne mjere u vezi s montažom i korištenjem aparata.
- 15. Ponuditelj je dužan održavati aparate u skladu sa sanitarno – higijenskim propisima te je odgovoran za rad aparata te kvalitetu i zdravstvenu ispravnost proizvoda iz aparata.
- 16. Ponuditelj mora imati važeći HACCP certifikat za područje Republike Hrvatske za skladištenje, distribuciju i pružanje usluga putem samoposlužnih aparata za tople napitke, hladne napitke i snack asortiman izdan od ovlaštenog certifikatora. Punionici samoposlužnog aparata moraju imati uredne zdravstveno – sanitarne isprave.
- 17. Ponuditelj je dužan osigurati kontinuiranu isporuku svih ponuđenih proizvoda. Ponuditelj u cijelosti snosi sve troškove nastale održavanjem i servisiranjem aparata u prostoru, te se obvezuje kvarove i zastoje otkloniti u roku od 24 sata od dojave kvara ili zastoja.
- Dio poslovnog prostora, koji se daje u zakup, nije dozvoljeno dalje dati u podzakup ili bilo koji slični pravni odnos na bilo kojoj pravnoj osnovi.
- Podnošenjem ponude na ovaj Javni natječaj ponuditelj daje privolu za obradu njegovih podataka u svrhu provođenja javnog natječaja, sukladno propisima o zaštiti osobnih podataka i pravu na pristup informacijama. Sukladno važećim propisima svi podaci prikupljeni u ovom postupku obrađivati će se i koristiti isključivo na način i u svrhe koje su vezane uz predmetni postupak, izvršenje ugovora te reviziju postupka te su gospodarski subjekti suglasni s takvom obradom podataka.
- Podnošenjem ponude na ovaj Javni natječaj ponuditelj prihvaća sve uvjete Javnog natječaja. Ponuda se podnosi na priloženim obrascima i prilozima koji su traženi. Ponuditelj ne smije mijenjati sadržaj priloženih obrazaca. Bilo kakva izmjena dovodi do isključenja iz postupka.
- Pravo na podnošenje pisane ponude za sudjelovanje na javnom natječaju imaju sve fizičke osobe i fizičke osobe – obrtnici državljani Republike Hrvatske i državljani država članica Europske unije te pravne osobe registrirane u Republici Hrvatskoj i državama članicama Europske unije, registrirane za obavljanje djelatnosti za koju se natječaju, sukladno uvjetima iz ovog Javnog natje4čaja..
- Da bi imali pravo sudjelovanja, odnosno podnošenja ponuda u ovom Javnom natječaju, gospodarski subjekti dužni su položiti jamčevinu u visini dvostrukog iznosa početne mjesečne zakupnine što iznosi 1.000,00 eura, bez PDV.-a., u korist računa Doma za starije osobe Ličko – senjske županije IBAN:HR7023900011101070928, model HR01, poziv na broj: OIB ponuditelja, a u opisu plaćanja, kao svrha uplate, navesti: jamčevina za zakup poslovnog prostora za samoposlužne aparate.
- Ponuda za sudjelovanje u Javnom natječaju može se podnijeti u pisanom obliku ili elektroničkom obliku, sukladno uputama iz ovog Javnog natječaja, pri čemu ponuditelj sam odabire način podnošenja ponude i preuzima mogući rizik nepravovremene ili neodgovarajuće dostave.
- Ponuda u pisanom obliku mora biti pričvršćenih stranica, numerirana da je vidljiv redni broj stranice kroz ukupan broj stranice, uvezna na način da čini jednu neraskidivu cjelinu da nije moguće naknadno umetanje ili vađenje stranica, te sadrži redom kako je navedeno:
- ispunjen, potpisan i pečatom ovjeren Ponudbeni list sa troškovnikom (prilog I.)
- domaće fizičke osobe koje imaju registriran obrt ili obavljaju samostalnu profesionalnu djelatnost, presliku važeće osobne iskaznice, a strane fizičke osobe presliku putovnice,
- domaće pravne osobe izvadak iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra, ne stariji od 30 dana računajući od dana objave ovog Javnog natječaja(može biti u neovjerenoj preslici), a strane pravne osobe izvadak iz matičnog registra države poslovnog nastana ne stariji od 30 dana od dana objave Javnog natječaja (mora biti izvornik ili ovjerena preslika) s ovjerenim prijevodom ovlaštenog sudskog tumača na hrvatski jezik,
- ispunjenu, potpisanu i ovjerenu kod javnog bilježnika izjavu o nekažnjavanju (Prilog II.) u izvorniku ili ovjerenoj preslici,
- izvornik ili ovjerenu presliku potvrde Ministarstva financija- porezne uprave o nepostojanju poreznog duga, ne starije od 30 dana na dan otvaranja ponuda,
- dokaz o izvršenoj uplati jamčevine u točno propisanom iznosu,
- ponudu napitaka i grickalica (snack asortiman) sa iskazanim krajnjim cijenama proizvoda,
- presliku važećeg HACCP certifikata za područje Republike Hrvatske za skladištenje, distribuciju i pružanje usluga putem samoposlužnih aparata za tople napitke, hladne napitke i snack asortiman, izdan od ovlaštenog certifikatora,
- izjavu, da će Zakupnik, najpovoljniji ponuditelj, prije potpisivanja ugovora o zakupu poslovnog prostora dostaviti zakupodavcu solemniziranu zadužnicu koja pokriva godišnji iznos zakupnine.,
- ako ponudu podnosi fizička osoba hrvatski državljanin te se poziva na pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora za obrtničku ili samostalnu djelatnost (osoba iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, NN 121/17, 98/19, 84/21) – ne primjenjuje se na pravne osobe kojima su takve osobe osnivači ili suosnivači, a koja ispunjava ostale uvjete iz Javnog natječaja, mora dostaviti i izvornik ili ovjerenu presliku potvrde kojom dokazuje pravo prednosti te status branitelja ne stariju od tri (3) mjeseca računajući od dana objave Javnog natječaja, a za članove uže i šire obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata ili za djecu hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, mora priložiti i dokaz o srodstvu u izvorniku ili ovjerenoj preslici (rodni list, ili druga potvrda nadležnog tijela).Ako se dokazuje pravo prednosti za braniteljske socijalno – radne zadruge za obavljanje registrirane djelatnosti koje su evidentirane u evidenciji braniteljskih socijalno – radnih zadruga ili koje su korisnice poticaja nadležnog ministarstva o statusu, ne stariju od tri (3) mjeseca računajući od dana objave Javnog natječaja. Ponuditelj koji se poziva na pravo prednosti po ovoj osnovi, mora dostaviti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika da nema u zakupu drugi poslovni prostor, neovisno po kojoj osnovi je ostvaren (Prilog IV.), odnosno ne mogu ostvariti pravo prvenstva ako su već jednom po provedenom javnom natječaju ostvarile to pravo.
- Ako se ponude podnose pisanim putem, sa svim prilozima poslati poštom preporučeno ili predati neposredno na urudžbeni zapisnik Doma u zatvorenoj koverti na adresu: Dom za starije osobe Ličko – senjske županije, Vrtlarska ulica 36/38, 53000 Gospić, sa naznakom “ZA JAVNI NATJEČAJ ZA ZAKUP DIJELA POSLOVNOG PROSTORA ZA POSTAVLJANJE SAMOPOSLUŽNIH APARATA- NE OTVARAJ” najkasnije u roku od 8 dana od dana objave Javnog natječaja.
- Ako se ponuda podnosi u elektroničkom obliku, sastoji se od svih dijelova navedenih u točci 22. ovog Javnog natječaja redoslijedom kako su navedeni, na način da čini cjelinu kao jedan PDF dokument zaštićen od bilo kakve naknadne izmjene nakon dostave Domu, te u svrhu zaštite integriteta ponude i cjelovitosti sadržaja, mora biti potpisana najmanje razinom naprednog elektroničkog potpisa, odnosno kvalificiranim elektroničkim potpisom. Ponude se dostavljaju na e-mail: dom.gospic@dom-lickosenjska.hr.
- Nije dopušteno podnošenje alternativnih ponuda, kao ni sudjelovanje podugovaratelja- podizvoditelja.
Rok valjanosti ponude: najmanje 60 dana od dana otvaranja ponuda.
- 27. Ponude sa svim dokazima o ispunjavanju traženih uvjeta iz ovog Javnog natječaja, neovisno o načinu dostave, podnose se Domu najkasnije do roka za dostavu ponuda, do kojeg roka ponuda mora biti zaprimljena na urudžbenom zapisniku Doma.
- Rok za dostavu ponude je 06. listopada 2025.godine do 10,00 sati. (15 dana od dana objave javnog natječaja).
- Otvaranje ponuda je javno, u prostorijama Doma za starije osobe Ličko – senjske županije, Vrtlarska ulica 36/38, Gospić, dvorana za sastanke, dana 06. listopada 2025.g. u 10,00 sati. Otvaranju ponuda mogu pristupiti ponuditelji odnosno njihovi ovlašteni predstavnici uz predočenje valjane punomoći.
- Nepotpune i nepravovremene ponude, kao i ponude zaprimljene izvan roka, neće se razmatrati. Ponudbena dokumentacija ne vraća se ponuditeljima.
- 31. Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuditelja, na prijedlog Povjerenstva za provedbu Javnog natječaja, donosi sanacijski upravitelj Doma. Odluka o odabiru ili poništenju donijeti će se u roku od deset (10) dana od dana isteka roka za dostavu ponuda.
- Na Odluku o odabiru ponude može se izjaviti prigovor u roku od 8 dana od dana dostave odluke. Obrazložena odluka o prigovoru mora biti dostavljena podnositelju prigovora u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora.
- U slučaju poništenja postupka Naručitelj nema obvezu obrazlaganja razloga poništenja te nema nikakvu odgovornost prema ponuditeljima, što ponuditelji primaju na znanje i prihvaćaju prijavom na ovaj Javni natječaj.
- 34. Za odabir ponude dovoljna je jedna valjana ponuda.
- 35. Valjanom, prihvatljivom i najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja uz ispunjenje svih uvjeta iz ovog Javnog natječaja i priloženom traženom dokumentacijom, sadrži najveći ponuđeni iznos mjesečne zakupnine.
- U slučaju da dva ili više ponuditelja ponude istu cijenu, bit će pozvani da u roku od tri (3) dana dostave dopunu ponude samo u odnosu na ponuđenu cijenu, koja ne može biti manja od ponuđene. U slučaju da opet ponude jednake iznose odabrati će se ona ponuda koja je ranije zaprimljena neovisno o načinu dostave ponude, a u slučaju da oba ponuditelja odustanu, nemaju pravo na povrat jamčevine, a Dom može odabrati sljedećeg najpovoljnijeg ponuditelja ili može poništiti ovaj Javni natječaj.
- 37. Ako je ponudu podnijela fizička osoba hrvatski državljanin koja se poziva na pravo prvenstva sukladno odredbama Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji i priložila sve tražene dokaze, Dom će na dokaziv način uputiti joj poziv da se u roku od pet (5) dana izjasni da li prihvaća najveći ponuđeni iznos zakupnine za dio poslovnog prostora i najnižu cijenu toplih napitaka. Ako se u ostavljenom roku ne očituje smatra se da isti nije prihvatila.
- Sa odabranim ponuditeljem sklopit će se ugovor o zakupu dijela prostora u obliku ovršnog javnobilježničkog akta na trošak zakupoprimca, kojim će se detaljno urediti međusobna prava i obveze. Jamčevina najpovoljnijeg ponuditelja zadržava se i uračunava u zakupninu.
- Ponuditeljima koji nisu bili odabrani, jamčevina će se vratiti najkasnije u roku od petnaest (15) dana od dana sklapanja ugovora s izabranim ponuditeljem, osim onim ponuditeljima koji su bili pozvani na sklapanje ugovora i odustali. Jamčevina će se vratiti ponuditeljima u slučaju ako Naručitelj poništi postupak prije nego je ponuditelja pozvao na sklapanje ugovora, bez krivnje ponuditelja.
Ponuditelji mogu odustati prije otvaranja ponuda i u tom slučaju imaju pravo na povrat jamčevine.
- U slučaju odustajanja odabranog ponuditelja od sklapanja ugovora Dom će zadržati njegovu jamčevinu te može pozvati sljedećeg najpovoljnijeg ponuditelja na sklapanje ugovora ili može odlučiti poništiti postupak.
- Odabrani ponuditelj obvezuje se da će redovito obilaziti lokaciju i kontrolirati aparate i proizvode u njima, potrošnju, puniti ih i osigurati dostatne količine ponuđenih proizvoda, osiguravati kontinuiranu popunjenost svim ponuđenim proizvodima, servisirati ih i održavati, posebno u pogledu higijenskih uvjeta u skladu sa sanitarno – higijenskim propisima, te otklanjati eventualne kvarove i zastoje u radu u roku od 24 sata od dojave. Prema Naručitelju i trećim osobama (korisnicima) odabrani ponuditelj je odgovoran za rad aparata i njegovu ispravnost, sigurnost i kvalitetu proizvoda iz aparata kao i za kvalitetu i zdravstvenu ispravnost proizvoda koji se nude iz aparata.
- Sva eventualna oštećenja aparata, krađe i ostali rizici idu na teret zakupnika, kao i potpuna odgovornost prema konzumentima za nastale štete u svezi s rukovanjem, korištenjem i radom aparata i konzumiranjem proizvoda iz aparata.
- Odabrani ponuditelj je dužan instalirati i pustiti aparate u rad u roku od dva (2) radna dana od dana potpisa ugovora. Dostava aparata, postavljanje, priključenje na električnu mrežu, održavanje i servis obveza je i ide na trošak zakupnika, kao i troškovi police osiguranja aparata i osiguranja od odgovornosti prema trećim osobama, te troškovi demontaže aparata, njegovog uklanjanja, odvoza i dovođenja prostora u prvobitno stanje nakon prestanka ugovora o zakupu. Ta i druga uložena sredstva nakon isteka roka zakupa se ne vraćaju zakupniku niti se uzimaju u obzir radi smanjenja zakupnine. Ako zakupnik, po isteku ugovora o zakupu ili pozivu za uklanjanje aparata, iste ne ukloni, zakupodavac će o trošku zakupnika ukloniti aparate koji su predmet zakupa.
- Odabrani ponuditelj ne smije bez izričite pisane suglasnosti zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog prostora, a poslovni prostor i postojeću opremu se obvezuje koristiti po načelu dobrog gospodarstvenika.
- 45. Za vrijeme trajanja ugovora nije dopuštena promjena cijena proizvoda iz samoposlužnih aparata u odnosu na cijene koje su ponuđene i dostavljene u ponudbenoj dokumentaciji temeljem ovog Javnog natječaja. Za eventualnu promjenu cijena, odabrani Ponuditelj mora Naručitelju dostaviti pisani zahtjev sa obrazloženjem i ishoditi suglasnost, te će se takav zahtjev i suglasnost, ako bude odobreno, smatrati sastavnim dijelom sklopljenog ugovora.
- 46. Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklopljen na određeno vrijeme svaka ugovorna strana može otkazati u svako doba, ako druga ugovorna strana ne izvršava svoje obveze utvrđene ugovorom ili zakonom.
Sanacijski upravitelj:
Darko Banić, dipl.oec.
Prilog I Ponudbeni list (docx)
Prilog II Izjava o nekaznjavnju (docx)
Prilog III Izjava o prihvacanju uvjeta Javnog natjecaja (docx)
Prilog IV Izjava o nepostojanju drugog zakupa poslovnog prostora (docx)
Obrazac sadrzaj ponude (docx)